DenizAkademi ve Bahçeşehir Üniversitesi Kurumsal MBA Programı mezunlarının bir araya geldiği mezuniyet gününde yıllar boyu mezunların masalarında gururla sergileyeceği plaketlerini tasarladığı bir saatlik keyifli dolu Bitti Gitti etkinliği.
Denizbank
09 Ekim 2019
75 dk
102
Özel Kesim Ahşap Plaket
5 farklı dönem MBA programı mezunlarının bir araya geldiği mezuniyet etkinliğinde olabildiğince ekip ruhunu pekiştiren, gelecek yıllar boyunca mezuniyetin sergilenmesini sağlayan ve iz bırakan bir etkinlik için bir saatlik zaman dilimi ayarlandı.
Bu süreç içerisinde tüm katılımcıların özgün ve kalıcı bir eser üretmesi için ürün tasarım alternatifleri geliştirildi.
DenizAkademi ve Bahçeşehir Üniversitesi Kurumsal MBA mezunlarının plaketlerini kendilerinin tasarlayabileceği bir stand alternatifleri üretildi. DenizAkademi ile doğrudan ilişkisi olması açısından son karar logo üzerindeki yelkenliden ilham alınması yönündeydi. Bu doğrultuda katılımcıların özgür bir şekilde tasarlayabileceği benzersiz bir ahşap obje tasarımı süreci başladı.
DenizAkademi'nin MBA programı ile doğrudan ilişkisini plaket üzerinde görselleştirmenin en güzel yollarından biri olan birleştirilebilir ahşap yelkenli tasarımını geliştirdik.
DenizAkademi logosundaki yelken ikonundaki üç farklı renk tonunu lazer yakma ile farklı dereceler kullanarak doğal bir şekilde ahşap üzerine taşıdık.
Ahşabın doğal görünümünü koruyarak kalıcı desenler oluşturmanın en doğal hali Ahşap Yakma Tekniği sonrasında vernik uygulaması ile renklendirilebilir.
Özgün eserler oluşturmak için birkaç dokunuş yeterli. Dilerseniz detaylı çalışmalar yapmak için farklı renk karışımları ve farklı kalınlıkta gazlı kalemlerle tasarımların limiti yok.
Plaket tasarımının kesinleşmesiyle üretim adımları başladı. Modelden gerçek ürüne dönüşüm sırasında tekrar masa üstünde en iyi konumlandırma için prototipleme yapıldı.
Lazer yakma ile dokulu logo elde etmek için en yüksek dinamik aralığa sahip makinalar ile çok renkli tasarımlar plaket üzerinde kalıcı hale getirildi.
Etkinlik 10 dakikalık açılış sunumu ve mobil platformdaki tavsiyelerin üzerinden geçmenin ardından katılımcıların eskiz çalışmaları yapmasıyla başladı. Karar verdikleri tasarımları sulu boya, gazlı kalem ve ahşap yakma ünitesiyle kalıcı hale getirdiler. Plaketlere mezun oldukları MBA dönemi ve isimlerini yazmanın yanı sıra pek çok renkli tasarımlar da ortaya çıktı.
Etkinlik boyunca çekilen fotoğraf ve videoların detaylı incelenmesi ve gruplanması sonucu aşağıdaki verilere ulaşılmıştır. Bu veriler doğrultusunda katılımcıların tasarıma yaklaşımları ve üretim sürecine dair bakış açıları kazanabiliriz. Toplam 102 mezunun katılımıyla gerçekleşen 1 saatlik etkinlikte, 102 özgün eser üretildi.
10 dakikalık açılış sunumun ardından katılımcılar aldıkları ilham ile eskiz çalışmalarına başladı. Uygulama adımı herkesin tasarımına göre değişmekle birlikte, katılımcıların %80'i bir saat içerisinde eserlerini tamamladı.
Eserlerin üretiminde en çok vakit ayrılan adım ortalama 22 dk ile sulu boya, takiben 14 dk ile Ahşap Yakma Ünitesi oldu.
Yumuşacık olana kadar zımparalanmış ahşap panelleri kişiselleştirmek için pek çok alternatif sunuldu. Katılımcıların en büyük ilgisi sulu boya ve ahşap yakma tekniğine oldu.
Vernik ile ahşabın dokusunu koruyarak renklendirme çalışmaları %75 oranda logoların bulunduğu bölmeye uygulandı.
Vernik ile desen oluşturma ve ahşap yakma üzeri sadece vernik uygulaması da tüm eserlerin %12'sini oluşturuyor. Bu da doğallığa ve sadeliğe önem veren kitleyi temsil ettiği için paylaşmaya değer.
Neredeyse tüm yelkenler rengarenk boyandı! Pek çoğu ahşap yakma ve vernik ile birleşse de kullanılan renkler ve kapladıkları alan yoğunluklarına göre sıralandığında anlamdırılabilir bir veriye ulaşıyoruz.
Tüm boyalı alanların %33'ünü mavi ve tonları oluşturuyor. Bu hem Denizbank'ın kurumsal rengi olması hem de yelken ile deniz mavisinin uyumundan kaynaklı olması muhtemel. Ardından Yeşil ve sarı renkleri geliyor. Bu seçim çoğunlukla doğallığı temsil etmesiyle öne çıkıyor. Ahşabın doğallığı ve el üretiminin keyfi renk tercihlerine de yansımış olabilir.
%12 ile kırmızı ve pembe renkleri ise MBA programının Duygusal Zeka ile olan ilişkisi ve dikkat çekiciliği ile desteklenebilir.
Gazlı kalemler ve Ahşap Yakma Ünitesi kelimeleri ahşap üzerinde kalıcı hale getirmenin en keyifli yollarından.
Katılımcıların %40'ı isimlerini yazmayı bir adım öteye taşıyarak kelimeleri tasarımlarının bir parçası haline getirdi.
MBA, Deniz ve 5.0 en yoğun karşılaştığımız kelimeler olmakla birlikte pek çok benzeri olmayan özgün kelime seçimi de vardı.
Siz de bir sonraki kurumsal etkinliğinizin kalıcı el yapımı eserlerin üretimiyle geçmesini diliyorsanız, Bitti Gitti'yle etkinlik konseptinizi paylaşmanız harika bir adım!
Kurumunuza en uygun teklif için katılımcı sayısından ve etkinliğinizden bahseden mesajınızı bize gönderip,
1 iş günü içinde size özel teklifinizi inceleyebilirsiniz.