Ekip içi iletişimi, fikir üretimini ve beraber öğrenmeyi coşturan keyifli bir atölyeydi.
Etkinliğe dairUnilever'den yeni kurulan bir ekiptiler, hem innovasyon öğrenip hem kaynaşmak için Bitti Gitti'ye geldiler. Hemen 3 takıma ayırdık onları, ve yeni yılı kutlayan bir tişört tasarımı düşünmeleri için 10 dakika verdik.
2 saatin sonunda herkes kendi tişörtünü serigrafiyle basmıştı, bolca aşamadan geçerek ellerini kirletip Bitti Gitti usulü yaratıcılığı deneyimlemişti. Kendi renklerini icat eden de oldu, arkadaşlarına tişört basanlar da!
Serigrafi sıkıca gerili ipek çerçevelerle dünyayı değiştirme sanatıdır. Dijital baskıdan çok daha kaliteli ve uzun ömürlüdür, her türlü fikri akıldan dünyaya aynı günde geçirebilir. Şirketler için de çok büyük bir değerdir, çünkü bir şirketin etkinlik afişleri, hediye olarak verdiği tişörtler, müşterilerine gönderdiği broşürler, çalışanların kart vizitleri, kültürünü yansıtan objeler serigrafiyle yapılabilir.
Şu anda Türkiye'de tüm bunlar için dijital baskı kullanılıyor, oysa dijital baskıyla yaratılan ürünler makineler tarafından yaratılıyor, tekdüze ve insanlıktan uzak kalıyor. El yapımı ürünler marka değerini arttırmakla kalmıyor, müşterinin gözünde şirketi daha saygıdeğer yapıyor. Çalışanlar tarafından yaratıldıkları için de çok daha değerliler.
Serigrafi baskı'nın pratikliği her bir renk için bir kalıp çıkartılarak uygulanmasından gelir. Yani tek renkli bir tasarımı tek seferde dilediğiniz yüzeye basabilirsiniz. Unilever ekibi de yaratıcılığını tek renkli ama bir o kadar derin anlamlı tasarımlar bulmak üzere programladı.
3 takıma ayırdık Unilever ekibini ve 10 dakika içinde fikirleriyle gelmeleri üzere atölyede gezinip ilham almalarını rica ettik.
Çerçevelere tasarımları yaktık ve boyalarla ragleleri her ekibin masasına koyduk. Her ekibe bir de yardımcı Bitti Gitti Muzur'u düşüyordu, ilk baskıları onlar yaptılar, ragle nasıl tutulur, her baskıdan sonra kalite kontrol nasıl yapılır, olası hataları bantla nasıl engellersin anlattıktan sonra Unilever ekibi hemen tasarımları tişörtlere aktarmak için başladı.
Kiremit renginde karar kılan bir ekip, kırmızı ve siyahı karıştırarak kendi boyasını elde etti, hatta düğün davetiyelerini bastırmaya gelen Büşra ve Fikri o renge o kadar bayıldı ki düğün davetiyelerinde kullandılar!
Baskı işlemlerinde ilk başta ekip tedirgindi, ya çıkmazsa diye, tişörtlerden önce kağıtta denemeler yaptılar ve gerçekten de bilgisayardaki tasarımın aynen çıktığını gördüklerinde algıları bir anda değişti. Yumoş'la ilgili serigrafi baskılı bir kampanya fikri atıldı ortaya, yorganlara Yumoş ayısı ve el yapımı özel üretim yerel bir ürünün keyfi!
Böyle bağlantılar ancak elleri kirletmeye başladığında kurulabiliyor, serigrafi de kurumsal innovasyon için süper bir metod!
2 saat içerisinde fikirden son ürüne kadar giden yolculuüa tanık oldu Unilever ekibi. Kendi tişörtlerini yapabildikten sonra şirketindeki sorumluluklarında daha da kendine güvenin artıyor, tasarım ve el işini birleştirdiğinde küçük ekipler halinde büyük sonuçlar alabiliyorsun. Şirket içinde toplantı öncesi prototip çıkarmak için bile fevkalade bir yöntem serigrafi.
Etkinlik infografiği
Siz de bir sonraki kurumsal etkinliğinizin kalıcı el yapımı eserlerin üretimiyle geçmesini diliyorsanız, Bitti Gitti'den teklif almadan karar vermeyin.
Kurumunuza en uygun teklif için katılımcı sayısından ve etkinliğinizden bahseden mesajınızı bize gönderip,
1 iş günü içinde size özel teklifinizi inceleyebilirsiniz.